Pavel Bělobrádek

„Bělobrádkovy milionové cesty do Ameriky“

20. 05. 2016 14:46:13
Zásadně odmítám nepravdy, které publikovala MF DNES. Reportérka deníku měla k dispozici odpovědi na její otázky, které však v textu nepoužila a navíc uvedla, že jsem neodpověděl.

Od začátku svého funkčního období jsem byl na pracovní cestě v USA třikrát, nyní jsem na čtvrté návštěvě. Přitom pouze jedna cesta byla plánovaná v mé gesci. Ve dvou případech (včetně současné cesty) jsem byl jedním z členů delegace vedené někým jiným a v jednom případě jsem zastupoval premiéra na summitu OSN. Mé cesty se z pohledu finančních nákladů řídí platnými právními předpisy, kterým je například Zákon o cestovních náhradách v platném znění pro dané období. Můj úřad také o všech cestách informuje média a veřejnost.

První cesta (New York, Washington) 17. – 21. listopadu 2014 – zúčastnil jsem se coby součást delegace premiéra Sobotky. Hlavním cílem této cesty bylo odhalení busty V. Havla v americkém Kongresu a další akce spojené s oslavami 25. výročí Sametové revoluce. Na programu byla také návštěva University of Maryland, George Washington University, inovačního centra a dalších vědeckých institucí, kde jsem domlouval možnou spolupráci s českými vědeckými institucemi.

Druhá cesta (New York) 23. - 27. září 2015 – cílem cesty bylo vystoupení na významném summitu OSN o udržitelném rozvoji (v zastoupení předsedy vlády). V New Yorku jsem také otevřel technologické centrum MeoHub české firmy Meopta, navštívil jsem City University of New York a jednal s evropským komisařem pro mezinárodní spolupráci a rozvoj Nevenem Mimicou. V rámci pracovní cesty jsem se setkal také se stipendisty Fulbrightovy komise.

Třetí cesta (Miami, Orlando) 19. – 24. března 2016 – účelem cesty byl rozvoj vědeckotechnické spolupráce a posílení vztahů mezi českými a floridskými univerzitami, podpora obchodních vztahů a konzultace k budoucím postojům obou zemí ke Kubě. V rámci této návštěvy jsem jednal o možnostech spolupráce se zástupci floridským univerzit Florida International University, Nova Southeastern University a University of Central Florida. Součástí mé delegace byli zástupci MPO, MZV, Svazu průmyslu a dopravy ČR, akademické sféry, konktrétně předseda AV ČR J. Drahoš a rektor Masarykovy univerzity M. Bek a početná podnikatelská mise. Na setkání s osobnostmi kubánsko-americké komunity jsem řešil lidskoprávní tematiku. Dále byla na programu přednáška v Institutu Václava Havla na Florida International University, setkání s floridským ministrem obchodu Billem Johnsonem nebo guvernérem státu Florida Rickem Scottem, jednání se zástupci místních podnikatelských svazů a akcelerátorů, konkrétně s Enterprise Florida, Miami-Dade Beacon Council a Miami Ventura Hive. Tohle byla moje jediná samostatná cesta do USA.

Čtvrtá – probíhající – cesta (Washington, Maryland, San Francisco, Chicago) od 16. – 22. května 2016 – tuto cestu pořádá Poslanecká sněmovna ČR a součástí delegace jsou členové Hospodářského výboru PSP ČR v čele s jeho předsedou I. Pilným (ANO) a dále školského výboru. Dalšími členy jsou zástupci Hospodářské komory ČR a početná skupina podnikatelů, zástupců finančních institucí a univerzit. Důvodem mé účasti je podpora česko-amerických vztahů v oblasti vědy a výzkumu. Na mém programu jsou jednání na několika amerických univerzitách (Stanford, Berkeley, George Washington Univ.) a ve špičkových vědeckovýzkumných centrech (př. National Institutes of Health v Marylandu). Vzhledem k účasti podnikatelů se účastním také jednání se zástupci významných korporací, které jsou lídry v oblasti VVI, konkrétně jednání se zástupci fy Apple, návštěva továrny Tesla. Budu jednat také s českými podnikateli působícími v Silicon Valley coby globálním centru výzkumu a inovací. Vrcholem této cesty je jednání s hlavním vědeckým poradcem Obamovy administrativy a ředitelem kanceláře Bílého domu pro vědu a technologie Johnem P. Holdrenem ve Washingtonu.

Z výše uvedeného je zřejmé, že titulní článek MF DNES má lživý už titulek, neboť jsem do USA podnikl pouze jednu samostatnou cestu, což si mohla autorka snadno zjistit i sama. Dále článek obsahuje zásadní nepravdy, zejména týkající se údajných nákladů cest (např. současnou cestu pořádá PS). Vzhledem k tomu, že text se zakládá na nepravdách a spekulacích, zato naprosto vynechává zásadní a známý fakt, že nynější cesty do USA se účastnili poslanci ANO, včetně předsedy pořádajícího výboru, nelze se zbavit dojmu, že jde o účelový politický útok média vlastněného předsedou hnutí ANO 2011.

Autor: Pavel Bělobrádek | karma: 28.33 | přečteno: 1952 ×
Poslední články autora