Podpora školám, aby měly s kým a co učit v těchto oblastech, je velmi důležitá. Mnozí žáci přicházejí z prostředí, které je dostatečně neformuje jak v mezilidských vztazích, jak se k sobě chovat, komunikovat, co se smí; tak i v oblasti přístupu k oblasti životního prostředí, jeho ochrany a vnímání jeho důležitosti.
Zásadním slovem je zde úcta. Jak studenta ke studentovi, ale i k učitelům, rodičům a všem lidem. To se týká i přírody, k ní se musíme chovat nejen s respektem, ale i s vědomím, že jsme její součástí a vše, co vůči ní podnikneme, se nám vrátí.
Nestačí pouze děti naučit fakta, data, vzorce, číst a počítat. Musíme rozvinout nebo alespoň trochu dohnat deficit toho, co si přinesou z rodin. Jsou jistě rozdíly ve velikosti obce. Na vesnici je přirozené, že děti zdraví v zásadě každého, kdo je starší, bez ohledu na to, zda ho znají. Ve větším městě už to není moc možné, to by se „uzdravily“.
Osobně spojení a další podporu etické a environmentální výuky rozhodně budu i nadále podporovat.