Všichni se ptají, jak to křesťané mají

Byl jsem vychován v tom, že víra je soukromá věc. V poslední době se však roztrhl pytel s teology amatéry, kteří se nadmíru zajímají o to, jak to lidovci mají s těmi křesťanskými hodnotami.

Zejména, zda snad nejsme nějací zakuklení muslimové. Ona víra v Boha je tak nějak automaticky podezřelá, že? Zatím posledním přírůstkem je text jakéhosi obskurního serveru, který se mým jménem snaží tvrdit, že jsem se vzdal křesťanství a preferuji islám.
Text, pod který mě podepsali, je tak zmatený, že jsem si musel nechat zjistit, zda je ten sever pro,či protiimigrantský. Pokus o ironii totiž umožňoval obojí výklad. Prý platí to druhé. Samozřejmě jsem nic z toho, co píší, neřekl. Nestálo by mi to za reakci. Nebýt toho, že v dnešní době, plné konspiračních teorií, se vždy najde někdo, kdo tomu uvěří a bude se mě vážně ptát, proč už nechci být křesťanem.
Tak tedy: křesťanem jsem a budu. Ostatně křesťanství je spolu s antickou filosofií a římským právem jedním ze tří základních pilířů naší civilizace. Zdroj morálky, spravedlnosti a vědeckého myšlení. Křesťané zrušili otroctví, dali světu lidská práva, poslali raketu na Měsíc. Křesťanská Evropa zastavila muslimskou expanzi. Kdo jednou přijal křesťanské hodnoty, sotva se jich vzdá. Nic z toho autoři nejapných hanopisů nikdy nepochopí...
 

Autor: Pavel Bělobrádek | pondělí 7.3.2016 10:44 | karma článku: 25,51 | přečteno: 1089x
  • Další články autora

Pavel Bělobrádek

Dostatek domovů pro seniory

21.9.2020 v 8:41 | Karma: 7,72

Pavel Bělobrádek

Vzdělání, ale i výchova

18.9.2020 v 10:10 | Karma: 6,01

Pavel Bělobrádek

Krása našeho nářečí

17.9.2020 v 10:03 | Karma: 0

Pavel Bělobrádek

Zdraví máme jenom jedno

15.9.2020 v 10:01 | Karma: 0

Pavel Bělobrádek

Přehrady sucho nevyřeší

14.9.2020 v 9:59 | Karma: 5,39

Pavel Bělobrádek

Koronavirus jako výzva

4.5.2020 v 10:25 | Karma: 7,35

Pavel Bělobrádek

Nemíchejme jablka a hrušky

20.10.2017 v 9:27 | Karma: 9,32

Pavel Bělobrádek

Rodina na prvním místě

18.10.2017 v 9:06 | Karma: 0
  • Počet článků 222
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1405x
Originální osobnost. Jako každý jiný. Ještě že máme DNA. Jinak také manžel, táta, veterinář, textař, bývalý předseda KDU-ČSL, zastupitel a poslanec.

Zadavatel a zpracovatel: KDU-ČSL