Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V17e32r77o57n43i54k19a 78V47a61l93í90k70o89v17á 5463907365823

Hrdých a svobodných, to ano... ale ani Západ nezaručuje vždy jednoznačně pozitivní cestu. Asi bych byla poněkud opatrnější na formulace.

0/0
11.10.2014 10:25

M89i14l61a37n 54R76a16d62e56k 3917346901761

R^[>-], souhlas, i kdyz musim podotknout ze Boleslav byl lepsi kral, a je skoda ze ho take neoslavujeme

0/−1
29.9.2014 20:16

P66e26t16r 22S28t35u35c17h55l89í48k 2773873232879

Pane předsedo, Jste v této vládě jediná síla , která drží demokratické tradice směrem na západ. Prosím, bojujte i za nás , kteří se nechtějí vrátit do náruče rusáků a nenechte rozbít naše spojenectví s NATO a EU . Bohužel prezident a předseda vlády nám v tom nepomohou , spíše naopak. Aby to nebylo osudné . Děkuji Vám. Ať je Vás více slyšet a otevřete lidem oči.

+3/−1
29.9.2014 19:17
Foto

J17a61r31o64m32í23r 18P53e55t94ř32í79k 6364911629868

Cože, extremisty, kteří podporují podřezávaní svázaných zajatců a vyhlazení občanů východní Ukrajiny jako teroristů pokládáte za demokratickou sílu?

Bylo by dobré, kdyby Vám pan předseda otevřel oči, jak chce po boku NATO vojensky napadnout každého, na koho ukážou USA po vzoru Bushe jr., Blaira či Camerona.

+3/−3
29.9.2014 19:41

B22o69h26u34m54í82r 94Š27i64m11e75k 3441230234584

Rv

0/0
30.9.2014 9:31

J65i63ř28í 54J93i69r69o68u63d57e71k 8606269954554

Tak ono mi to přijde obdobné, jako naše dějiny, sepsané jistě dobrým romanopiscem Jiráskem. Sice vyfabulované, ale hezky. Přispívalo to k vlastenectví. Posloužilo to skoro každé době, resp. režimu. I když major Těrazky nechal sůdruhovi Žižkovi namalovat místo palcátu samopal. Adorované Václavi máme již nejméně dva. I když jak pro koho.8-o;-)

+1/−1
29.9.2014 16:23

B97o24h91u13m35í17r 71Š88i43m33e66k 3141980314464

Jo, jo, čeština je těžká řeč!

0/0
30.9.2014 9:33

J73i40ř41í 45C65h26u17d46ý 5688260523115

Svatý Václav znamená české země. [>-] Strčte si ten svůj Západ a Východ někam...

+4/−2
29.9.2014 15:45

L62a75d81i32s77l30a19v 12K60o51l20a87č51k93o73v84s30k37ý 5653701479261

Ano, to je to nejhorší, pane Bělohlávku, proč tímhle způsobem ahistoricky podávat roli sv. Václava? O jakém směřování k Byzanci hovoříte? Kdo tam naší zemi směřoval? V době Václava šlo o spor, zda být spojencem Bavorska či Saska (Ludmila vs Drahomíra), nějak se vyrovnávat s východofranskou říší a vpády kočovných Maďarů. Za jeho života již byla Velkomoravská říše dávno zaniklá (pokud jí považujete za spojnici s Byzancí), ani jeho otec Vratislav I k žádné Byzanci nesměřoval. Samotná Byzance za života Vratislava i Václava byla zaměstnána obřím konfliktem s Bulhary a její zahraniční politika se skutečně nezabývala jakýmsi ovládnutím nesmírně vzdálených oblastí v české kotlině.

+3/−1
29.9.2014 14:07

B83o40h28u79m39í38r 89Š76i32m85e81k 3151180234604

R^ Díky!

Přidám jen větu Martina C. Putny:

Buď bude Evropa křesťanská nebo Evropa nebude!

Totéž platí o České republice...

:-)

+3/−2
29.9.2014 13:16

A11d87a82m 88S28t84a31v30a 5538927706521

"...Buď bude Evropa křesťanská ....": To je prachhloupé nabubřelé vyjádření, hodno toho akorát seštudovaného člověka. Především by si měl položit otázku, co to je křesťanství, a koukám, že podobnému zamyšlení byste se měl věnovat i vy....

+5/−2
29.9.2014 13:25

B32o26h41u59m81í63r 45Š90i50m13e97k 3891800214834

Nepochybuji, že Martin C. Putna vnímá přijetí křesťanství a tedy i přijetí Ježíše Krista v přijetí úcty k pravdě, úcty k lásce, úcty k druhému člověku, úcty ke svobodě, úcty ke spravedlnosti.

A nemusím být študovaný, abych pochopil, že bez přijetí těchto konzervativních hodnot Evropa prostě existovat nebude.

+1/−1
29.9.2014 13:41

A28d33a15m 46S84t60a33v29a 5488827806281

.... v přijetí úcty k pravdě, úcty k lásce, úcty k druhému člověku, úcty ke svobodě....: 1. A to píšete o kom?  2. Alespoň trochu byste měl mít úctu k předkům vašeho jména, pro něž to krásné vyjádření, které jste uvedl, určitě  nebyla jen vše omlouvající fráze, ale především připomenutí, volající po jeho naplnění.

+2/−2
29.9.2014 13:53

B40o61h20u74m85í68r 84Š66i60m90e35k 3101500724314

Chlapče, agresivity tedy rozhodně nepostrádáš!

Možná, že píši pro Tebe nesrozumitelně. Chtěl jsem jen odůvodnit slova, že bez přijetí křesťanství Evropa nebude, prostě nebudeme. Abychom mohli v dnešní době přijmout křesťanství, potřebuje se katolická církev navrátit ke kořenům, navrátit k základním tezím Ježíše Krista. A mnozí z nás doufáme, že toho bude katolická církev schopna, zvláště když ji nyní vede P.P.František.

0/−1
29.9.2014 14:30
Foto

J19a96r89o91m17í16r 11P12e95t47ř56í84k 6904981959918

A půjdete po vzoru M.C. Putny do průvodu homosexuálů s transparentem o katolických buznách?

Můžete mít v tomto průvodu např. kázání o veřejné propagaci homosexualismu.

+1/−1
29.9.2014 16:00

B76o10h44u15m39í40r 38Š21i31m94e53k 3321370964154

Trochu míříš pod pás! Ale to je Tvoje volba!

0/0
29.9.2014 22:02

A94d22a39m 23S32t58a89v73a 5228387586241

"Chlapče, agresivity ...": Dědo, můžete mi uvést, co je na mém psaní agresivní? Děkuji

0/0
29.9.2014 22:38

S36l39a82v92o67m64í98r 58B98e15n67e90š 6782677770694

Nemyslím si, žeč zrovna křesťanství bylo tím rozhodujícím.

Hlaví věcí byla skutečnost, že Evropané museli žít v těch podmínkách, které Evropa nabízela. Tedy že se museli připravovat na zimu. Právě to z nich udělalo za prvé lidi pracovité, protože obilí samo nevyrostlo, a za druhé lidi svědomité, zodpovědné a cílevědomé, protože vyrostlé obilí muselo vydržet do další sklizně a nebylo možné ho spotřebovat během tří měsíců.

Charakter Evropanů by vytvořen zemědělským způsobem života, nikoli nějakou svatou církví.

Například kultura Japonska nebo severní Číny, kde na tom lidé byli podobně, je nám mnohem bližší než kultura arabského světa nebo tropické Afriky, přestože tyto oblasti jsou zeměposně podstatně blíže než to Japonsko.

+1/−1
29.9.2014 14:15

B21o61h78u74m97í42r 60Š72i61m84e73k 3421850364324

No, Evropa vychovávaná komunistickou závistí a nenávistí, nepřátelstvím, nacionalismem... určitě schopná přežití nebude!

+2/0
29.9.2014 14:56

S75l79a26v12o81m48í11r 85B67e37n48e15š 6882547470444

Já se naopak obávám, že Evropa plná lidí, jako jste Vy, kteří umí pouze papouškovat nějaké prázdné sluníčkářské fráze, opravdu k přežití nebude.

Aby mohla civilizace přežít, musí být lidé schopni používat svůj mozek k přemýšlení. Jak čtu vaše příspěvky, tak v nich nevidím nic jiného než to prázdné papouškování různých bezobsažných krasořečnění.

Už to, že píšete o komunistické nenávisti a závistivosti. Aniž bych komouše obhajoval, tak tyhle nepěkné vlastnosti rozhodně nevymyslel Gottwlad nebo Wilhelm Pieck. Ty jsou staré jako lidstvo samo.

I když jsem antokomunista, jsou mi k smíchu lidé jako Vy, kteří na komouše hází úplně všechno. Připadá mi to slabošství: Neumíme si s tím či oním poradit, tak to svalíme na komouše, přestože v naší části Evorpy už čtvrstoletí nevládnou a na západ od Aše nevládli nikdy. Jestliže jsme se s komunistickými nešvary nevyrovnali za 25 let, tak je chyba asi v nás, protože 25 let je dost dlouhá doba na to, aby normální lidé si v tom udělali jasno.

+1/−1
29.9.2014 15:17
Foto

J63a79r29o61m60í59r 83P25e92t77ř20í41k 6814891659718

Nejhorší na tom je, že křesťané nejsou o nic lepší než komunisté. Historii mají též plnou násilí a v současné době jsou daleko agresivnější a nebezpečnější pro světový mír než současní komunisté.

Vždyť války proti Iráku či Libyii rozpoutali křesťané G. Bush, T. Blair či D. Cameron.

A naši křesťané Schwarzenberg s Kalouskem nejvíce křičí po vyhlazení východních Ukrajinců jako teroristů.

Současné křesťanské náboženství je plné netolerance a touhy likvidace svých odpůrců. Křesťané vycházejí hůře i ve srovnání se současnými muslimskými fundamentalisty http://jaromirpetrik.blog.idnes.cz/c/426679/Maji-na-svedomi-vice-mrtvych-zeme-NATO-nebo-Al-Kaida.html

0/−2
29.9.2014 16:07

B72o82h90u21m62í65r 95Š31i19m74e21k 3471590374714

Nadávky Ti jdou dobře! Konstrukce hodnocení člověka, o kterém nic nevíš, jsou úderné. A sdělená myšlenka je pro Tebe prázdnou frází. U koho z nás se vyprázdnila? Protože za myšlenkou Ty nevidíš nic, jsou slova druhého prostým krasořečněním. Tvoje volba!

Závist a nenávist jsou sice vlastnosti staré jako lidstvo, ale byl to Marx a Engels, kteří na nich postavili svoji ideologii komunistické závisti a nenávisti. Bezpochyby rychleji mobilizují lůzu než lidské ctnosti. Proto se staly základem komunistické ideologie.

Nemyslím si, že zrovna já svaluji veškeré neúspěchy na komunisty, jak mne z toho obviňuješ. Ale je zcela bez pochyby, že Sametová revoluce byla tak jemná, že všechna komunistická neřádstva si přetáhla do dnešní doby. Ano, takže jsme to my, kteří se v tom komunistickém bahně pěkně rochníme. Mně to vadí. A je divné, že tobě to nevadí!

0/0
29.9.2014 23:33

A27d24a50m 19S62t65a73v71a 5268947106181

"...No, Evropa vychovávaná .........": Svatá pravda, ale vy si vůbec neuvědomujete, jak za takovou Evropu kopete!  Dnešní EU je věrný odraz bezohledného prosazování marxistických  anarchistických nálad z vašeho mládí, prostřednictvím nejrozličnějších květinkových svévolníků, kteří bez skrupulí přešli do New left - a to praví, leví, feudálové i proletáři. A dnes prostřednictvím EU socializují Evropu k obrazu svému: Zas všechny uvedu jen jejich guru, Daniela Cohn Bendita.

0/−1
29.9.2014 17:53

B13o38h69u13m76í70r 76Š41i16m63e35k 3811970824974

Budiž, ale klausovským vyhýbáním se evropským strukturám Evropskou unii nezměníš!

0/0
29.9.2014 21:26

P52e84t47r 45V65y65s16o91č26a41n 7798130150986

Větší hloupost jsem už dlouho nečetl. To snad ani nemůžete myslet vážně...

+1/−1
29.9.2014 17:00

K21a74r25e61l 56H92a91n49á71k 4433755824943

To je ale účelová hloupost. Takhle to vypadá, když se veterinář plete do práce historikům.

Protože podle této logiky bychom tedy neměli slavit svátek Cyrila a Metoděje, protože to jsou slovanští věrozvěstové z východu. Takže pane Bělobrátku, platí tedy, že Cyril a Metoděj znamená Východ?

+2/−2
29.9.2014 13:16

B64o63h87u68m21í78r 67Š31i85m77e58k 3441520964454

Nevím, proč nelze mínusovat, ale Tvoje replika je tedy jednoznačně nactiutrhačná!

0/0
29.9.2014 13:19

M52a71r95t67i70n 42K93a87v19k29a 4506891152122

Oni hlavně nepřišli z Východu , ale z jihu......za další, i když jsou to "slovanští" věrozvěstové, tak proto, že vytvořili slovanské písmo vycházející z řečtiny na kterém dnes stojí azbuka. 

Jinak Cyril a Metoděj byli Řekové :)

+2/0
29.9.2014 13:49

B14o69h82u70m50í38r 37Š72i68m33e47k 3761340964654

R^ Díky!

Přidám jen větu známého Čecha Martina C. Putny:

Buď bude Evropa křesťanská nebo prostě Evropa nebude!

:-)

0/0
29.9.2014 13:14
Foto

J26a14r94o56m95í10r 47Š18i21š61a 3700743781487

slučovat českou státnost a církevní dějiny je nevhodné. Církevní dějiny zajímá podstatně menší část lidí.

+3/−1
29.9.2014 12:48

B88o61h28u72m72í88r 61Š80i55m16e24k 3971370434334

Jenže oddělovat vznik českého státu od církevních dějin v době vznikající Velké říše římské asi bude nerozum.

+1/−1
29.9.2014 13:34
Foto

J65a69r90o52m12í46r 93Š58i16š22a 3660603701197

ty dějiny jsou nejasné a jak tady nepsal přediskutér, vše mohlo dopadnout i obráceně a dnes bychom měli svatého Boleslava...a co když to tak ve skutečnosti opravdu bylo? Odkazujeme se na kroniky, které mohly být klidně psány nebo falšovány tendenčně.

+2/−1
29.9.2014 13:49

B79o63h58u34m98í44r 84Š58i60m33e76k 3641320494494

Jistě! Co kdyby můžeme básnit dle libosti...

0/0
29.9.2014 14:58

S80l11a20v74o87m95í11r 83B35e45n33e93š 6132217590164

O knížeti Václavu I. se toho skutečně moc neví. Četl jsem příměr, že od roku 895 do roku 950 se naše znalosti naší národní historie podobají paměti dospělého člověka na to, co bylo mezi třimi a šesti roky jeho věku: Určité věci si už jasně pomatujeme, ale nikoli souvisle a s jejich příčinami a následky. Teprve od šesti let začínáme mít paměť souvislou a začínáme chápet i souvislosti, příčiny a důsledky.

Takže víme, že z dvou bratrů ten mladší zavraždil staršího. O tom nikdo nepochybuje. Ale proč? Možností je několik: Počínaje skutečným sporem o charakter státní politiky, jak je uváděno, přes docela obyčejný státní převrat kvůli osobnímu korytu, ale bez politického kontextu (prostě boj o koryta), ba dokonce se nevylučuje ani to, že tím agresivním byl Václav a chtěl bratra odstranit, a tudíž vražda byla z Boleslavova pohledu vlastně pouhou sebeobranou.

Nic z toho nelze potvrdit, ale ani vyvrátit.

A že byl Václav poté zbožštěn? Církev potřebovala patrona české země, jako potřebovala patrona kterékoli jiné země. A zavražděn byl Václav, tak zbožštila Václava. Kdyby Václavovy gorily byly silnější a zabily Boleslava, možná bychom dnes četli o tom, jak svatý Boleslav, patron české země, byl zbožný a vzorný, a proto překážel krvelačnému Václavovi. POtřebě církve po svatém by vyhověl jakýkoli tehdejší vysoce postavený nebožtík. Hlavně aby nějaký byl, protože překroutit to, co se stalo, je snadnější než si vycucat z prstu něco, co se vůbec nestalo. Příměr: Je snadnější odpískat penaltu, i když fauluje útočící, než ji odpískat, pokud vůbec ke kontaktu protihráčů nedošlo.

Prostě jediné, co víme bezpečně, je to, že Václav byl zavražděn a že za tím stál Boleslav. Více než tohle se neví. Vše ostatní jsou už přimyšlené legendy.

+4/−1
29.9.2014 12:26

B38o90h71u75m52í65r 73Š37i97m47e16k 3181660754474

Hezky se nám to mudruje podle naší doby v té naší době!

Ale ve skutečnosti prý legenda o Václavově svatosti značně předběhla jeho svatořečení...

0/0
29.9.2014 13:45

A23d54a18m 35S21t56a85v81a 5228777786331

"Svatý Václav znamená Západ": A co?

0/0
29.9.2014 11:10

A87d74a50m 80S46t10a26v47a 5728607726951

Jo, a řezenský křest se už nenosí? Či jak? Takovéto debaty jsme vedli a jimi se ukájeli za bolševizmu, když nás štvalo, že všechno je přes Východ - včetně  Konstantina a Metoděje. To bylo, i když prachsprostě hloupé, jen a jen účelové. Nám byla jasná katolicita a univerzálnost křesťanství. To je jeden z nosných pilířů křesťanství a ne takové přitroublé, politických pletich plné uvažování: Východ nebo Západ. Právě ten vámi citovaný Putna dělá všechno pro to, aby Evropa byla bez křesťanství! Jakož i ti mnozí anarchisti, i když si říkají, kdoví jací křesťané že nejsou, a přitom podléhají jenom a jenom požitků žádostivým anarchistickým náladám. Jak zleva tak zprava! Šlechtici co se chlubí svou kdoví jakou genealogií či plebs...

+1/−1
29.9.2014 13:38

A25d37a81m 75S49t88a91v27a 5588967196481

katolicitou nemyslím církevnictví, nýbrž všeobecnost křesťanství

+1/0
29.9.2014 13:55

B93o85h48u59m52í18r 58Š96i72m41e84k 3621570664694

Pokud vím, tak Svatá říše římská byla prvním pokusem o sjednocení Evropy a zahrnovala střední, západní i jižní Evropu a jejím císařem byl i náš Karel IV.

A myslím, že Pavel Bělobrádek nemluví o cestě Cyrila a Metoděje na západ, ale o cestě Miloše Zemana na východ!

Nejsem si jist, že Martin C. Putna svým návratem ke kořenům křesťanství je bijec proti křesťanství.

0/0
29.9.2014 13:57

A17d49a38m 74S61t81a21v20a 5838747196411

"Martin C. Putna svým návratem ke kořenům křesťanství ...": Bohumíre Šimku,  tím Martinem C. Putnou asi každý myslíme někoho jiného!

0/0
29.9.2014 18:16

K33a84r61e73l 90D65v11o85ř60á61k 3667947647

Z blogu je videt, ze to skoleni Belobradka v USA nebylo marne .

+11/−2
29.9.2014 11:07

B12o74h32u82m51í28r 28Š82i29m84e76k 3301320564664

Podle křížkování je vidět, kdo tu má převahu!

0/0
29.9.2014 15:00

J81a75r64o84s43l75a34v 21N21á67p93r95s56t79e18k 6555826

Před lety jsem s "hrdostí" prohlašoval, že jsme jediným státem, který slaví prezidentovy jmeniny jako státní svátek. A všechna ta nejapná zdůvodnění zavedení tohoto svátku dodnes považuji nikoliv za poctu sv. Václavovi ale za jeho pohanu. Dalším prezidentem byl opět Václav, takže datum státního svátku zůstalo nezměněno. Nynější prezident se sice nejmenuje Václav, ale zato na Václava slaví narozeniny, takže státní svátek připadající na tento den má přibližně stejné opodstatnění, jako měl při vyhlášení.

A kde si pan prezident oslaví své narozeniny, do toho mu snad nebudete mluvit.

+1/−1
29.9.2014 11:06

B42o19h59u16m87í37r 41Š55i89m58e14k 3101840534674

Ty můžeš slavit s kým chceš a kdy chceš. Ale nediv se, že my starší se bojíme věrolomného Ruska.

0/0
29.9.2014 15:14

J18a43r13o84s95l80a61v 87N76á62p21r25s56t32e71k 6135206

To nic nemění na tom, že celý ten svátek je nesmyslný a trapný.

0/0
29.9.2014 22:43

J39a93n 87H22a95v60l92i48n32a 9394526279303

Kriste Pane, to zase historie place; nechte si ty Nejedleho vyklady dejin pro zimni vecery!! Budte te lasky

+1/0
29.9.2014 10:52

K21a35r23e36l 87D22v75o33ř58á11k 3797317827

Svatovaclavska orlice byla nejvyssi vyznamenani za Protektoratu. Jak videt rada lidi po nem stal touzi !

+2/−2
29.9.2014 10:52

M52a76r21t84i33n 28K54a92v70k90a 4656541212822

Svatováclavská orlice je hlavně původním znakem Českého království z 12 století :)

+3/0
29.9.2014 10:54

K19a46r73e51l 19D69v55o51ř84á11k 3307437587

No a co ?

0/−1
29.9.2014 10:54

M36a86r79t91i17n 90K23a17v26k36a 4476161332722

No a nic. :-)

0/0
29.9.2014 10:55

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz